رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®
رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®

بیوگرافی(زندگینامه) استفنی مایر(Stephen Meyer)

 Biography (Biography) by Stephen Meyer for roxana

بیوگرافی استفنی مایر
تاریخ تولد : 24 دسامبر 1973
محل تولد : هارتفورد ،کانکتیکات ،ایالت متحده آمریکا
نام زمان تولد : استفنی مُرگان
اسم کوچک : اِستِمی "SteMe " و اِستِفْ " Steph "
قد : 1 متر 63 سانتی متر 
 

استفنی در یک خانواده بزرگ در فینیکس آریزونا بزرگ شد ، او پنج برادر و خواهر به نام های : امیلی ، هایدی ، پُل ، سِثْ و جیکوب دارد . وی در کتابهای گرگ ومیش از اسمهای انها استفاده کرده است ، با ارزشترین شخصیت جیکوب بلک است که همنام برادرش میباشد . مایر در دانشگاه جوانان بیرمنگهام در یوتا حضور داشت که در آن مدرک کارشناسی زبان انگلیسی را در سال ۱۹۹۷ دریافت کرد . 


او با همسرش کریستین ، که زمانی که مایر در آریزونا بزرگ میشد لقب «پانچو» را داشت آشنا شد و با او در سال ۱۹۹۴ ازدواج کرد .

مایر گفته است که ایده ی گرگ و میش در۲ ژوئن ۲۰۰۳ ودر یک خوابی به او الهام شده که مربوط به یک دختر و خون آشامی است که در چمنزار نشسته اند ، و رونوشت آن هم اکنون در فصل ۱۳ کتاب وجود دارد .  

زندگی استفنی مایر در دوم ژوئن سال 2003 به طرز هیجان انگیزی تغییر کرد . مادر خانه دار سه پسر بچه ، از رویایی برخاست که شخصیت های ویژه ای داشت که او نمی توانست آنها را از سر خود بیرون کند.

" با وجود اینکه هزار تا کار برای انجام دادن داشتم ، توی تختم ماندم و درباره ی خوابم فکر کردم . عاقبت بلند شدم و کارهای لازم را سریع انجام دادم و بعد هر چی رو که می تونستم روی اجاق گذاشتم و بعد پشت کامپیوتر نشستم تا بنویسم. "

مایر طرح داستانش را در طول روز و بین درس شنا و آموزش بچه هایش می ریخت و بعد آن را در شب ، وقتی که خانه در سکوت بود می نوشت . سه ماه بعد ، او اولین داستان خود را تمام کرد ، گرگ و میش . مایر با تشویق خواهرش(تنها کسی که می دانست او کتاب نوشته است) نسخه ی کتاب خود را به ناشران مختلفی فرستاد . گرگ و میش از میان دست نوشته های دیگر، در خانه ی نویسندگان ، انتخاب شد و سرانجام گزارش به انتشارات لیتل براون رسید که همه بلافاصله مجذوب موضوع عاشقانه و سحرآمیز آن شدند .

در ادامه ی گرگ ومیش ، ماه نو انتشاری شوکه کننده در سراسر آمریکای شمالی داشت که از اوایل آگوست ۲۰۰۶ شروع شد . مایر در ابتدا ادامه ای جانبی برای گرگ و میش نوشت که آن را همیشه سپیده دم می خواند ، و از آن به عنوان نمای کلی برای سایر سری استفاده کرد . او اعلام کرده است که این کتاب هرگز منتشر نمیشود ، چون در گروه داستانهای جوانان قرار نمیگیرد . کتاب سوم این سری، کسوف، در ۷ آگوست ۲۰۰۷ منتشر شد . و در نهایت سپیده دم متوقف شده ، در ۲ آگوست ۲۰۰۸ در آمریکا و کانادا و در ۴ آگوست در سایر آمریکای شمالی عرضه شد . مایر فاش کرد که سپیده دم متوقف شده آخرین کتابی است که از دید بلا سوان میباشد ، و در وبسایتش اعلام کرده بود که این سری بیشتر از ۴ کتاب خواهد داشت .

مایر همچنین ذکر کرده که کتاب دیگرش ، خورشید نیمه شب بیشتر شبیه قطعه ایی مکمل برای سری کتابهاست ، به خاطر اینکه در آن ، از دید ادوارد کالن وقایع گرگ ومیش توصیف میشود . بدلیل لو رفتن 12 فصل اول کتاب خورشید نیمه شب خوده مایر این فصل ها را برای دانلود بر روی سایت خود قرار داد ، با این حال او عنوان کرده که اگر کتاب را ادامه دهد این 12 فصل قبل از انتشار ویرایش خواهد شد و ان را تقییر خواهد داد .

ترتیب کتابهای مایر به همراه حواشی آن :


گرگ و میش یکی از بر بحث ترین کتاب های سال 2005 بود و در مدت چند هفته پس از انتشار ، در رتبه ی پنجم کتاب های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت . گرگ و میش در بین کتاب های پرفروش برای بزرگسالان جوان ایالت آلاباما قرار گرفت و بهترین کتاب دهه در سایت آمازون و بهترین کتاب سال پابلیشرز ویکلی شد .

مایر خیلی زود ، ماه نو ، ادامه ی گرگ ومیش را در آگوست ۲۰۰۶ منتشر کرد . که در هفته ی اول انتشار در رتبه ی پنجم پرفروشترینهای نیویورک تایمز برای کتابهای کودکان قرار گرفت . و در هفته ی دوم رتبه ی اول را کسب کرد که برای یازده هفته آن را حفظ کرد . در کل بیش از ۵۰ هفته دربین 10 کتاب برتر در این لیست ماند .

یکی دیگر از داستانهای مایر به نام شبهای مجلس رقص از جهنم ، که مجموعهای از داستانهایی در مورد شبهای رقص بد با عواملی ماورا طبیعی است . بعضی از نویسنده ها که با او در این مجموعه فعالیت کردند عبارتند از : مگ کبت ، کیم هریسون ، مایکل جف و لارن میراکل . شبهای مجلس رقص از جهنم در ۱۰ آوریل ۲۰۰۷ انتشار یافت .

در ۵ می ۲۰۰۷ ، نسخه ی مخصوص از ماه نو منتشر شد . که آن شامل : فصل های جدید از ماه نو ، پوستری از کسوف و فصل اول کسوف بود .

در همان سال 2007 ، کتاب کسوف مرزها را گذراند و طرفداران کتاب مجموعه ی گرگ و میش را تبدیل به یک پدیده ی جهانی کرد و با مهمانی و جشن های خون آشامی و چیزهای دیگر ، باعث رشد هر چه بیشتر این مجموعه شدند . . در کل این سه کتاب مجموعا ۱۴۳ هفته در لیست پرفروشترین های نیویورک تایمز بودند .

در ششم مِی 2008 ، انتشارات لیتل بروان ، کتاب میزبان مایر را که اولین کار او برای بزرگسالان به شمار می رفت را منتشر کرد . که در صدر لیست پرفروشترین های نیویورک تایمز و وال استریت زورنتال قرار گرفت . میزبان هنوز پس از یک سال در لیست کتاب های پرفروش است .

در دوم آگوست 2008 ، کتاب آخر از مجموعه ی گرگ و میش ، به نام سپیده دم در ساعت 12:01 منتشر شد . استفنی بار دیگر در برنامه" صبح بخیر آمریکا" ظاهر شد و جزو اخبار مهم رسانه های ملی مثل اینترتینمنت ویکلی ، نیوزویک ، وریتی و مجله‌ی پیپل قرار گرفت .

فیلم گرگ و میش به کارگردانی کاترین هاردویک و بازی رابرت پتینسون و کریستین استوارت ، در 21 نوامبر سال 2008 روی پرده ی سینماها رفت . فیلم در هفته ی اول با فروش 70 میلیون دلار ، در صدر پرفروشترین فیلم های امریکا قرار گرفت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد